Waarom krijg ik bij het eerste gebruik geen GPS Fix/ SMS terug?

Bij ingebruikname dient de APN van uw Telecom Provider juist ingesteld te zijn en de SIMkaart zonder voicemail en PIN code, op correcte wijze in de SOSFriend geplaatst te zijn. Vervolgens plaatst u de SOSFriend met voldoende batterijspanning nabij een raam of buiten en wacht u een 4-tal minuten. Normaliter blinken zowel het blauwe als groene lampje kort (eens in de drie seconden). Nu is uw SOSFriend op juiste wijze geactiveerd!

Probleemoplossing:
– even de SOSFriend ‘schudden’. Dit zorgt ervoor dat de SOSFriend uit de ‘power save’-modus komt en de GPS fix wordt gezocht.
– ‘AGPS’ inschakelen opdat de SOSFriend sneller zijn GPS fix krijgt. In Nederland stuurt u de volgende SMS aan de SOSFriend: ‘agps1,52.050461,5.092944’, zonder de aanhalingstekens.

NB. Het is dus van belang bij ingebruikname dat uw SOSFriend goed bereik heeft en dat de SIM-kaart juist geplaatst is en met de juiste instellingen. Wanneer u kiest voor de installatie door SOSFriend wordt dit alles voor u gedaan en op voorhand uitvoerig getest.