Wat zijn de gebruikskosten?
Veelal is het dataverbruik rond de 75kb per dag met een constante upload van de GPS coordinaten. Daarbij komen de kosten voor het versturen van een SMS (in geval van een daadwerkelijk incident, bijvoorbeeld) en de eventueel opvolgende spraakfunctie. U kunt uitgaan van een bedrag tussen €0,10 en €0,30 per SMS/ minuut en tussen de €0,15 en €0,50 per 1000kb ofwel 1mb. Dit zijn de indicatieve kosten van verschillende Prepaid Telecom Providers. Bij SOSFriend bieden wij u de mogelijkheid om de installatie & support voor €20 erbij aanschaffen. U kiest zelf welke (prepaid) simkaart u wenst te plaatsen. Simyo Prepaid wordt aanbevolen. Indien u ooit wenst over te stappen naar een andere Telecom Provider helpen wij u ook in dat geval kosteloos verder.
NB. Bovengenoemde bedragen zijn indicatief en afhankelijk van het daadwerkelijke gebruik en de gewenste instellingen.
Jaarlijks betaalt u aan SOSFriend enkel de op voorhand getoonde bescheiden fee/kosten voor het gebruik van het platform en de bijbehorende ondersteuning.
Aan wie moet ik bel- en SMS kosten betalen?
Beste Frans,
wanneer u de Lebara Prepaid optie kiest betaalt u eenmalig EUR10,00 aan SOSFriend. Dit bedrag is voor de SIM kaart, het tegoed van in totaal EUR15,00 en de complete installatie door SOSFriend. Eventuele toekomstige opwaarderingen betaalt u aan Lebara in directe lijn.
Mochten wij u verder van dienst kunnen zijn, aarzel dan niet ons te contacteren.
Vriendelijke groet, Team SOSFriend
Hoelang is het beltegoed van lebara te gebruiken? Of vervalt dit niet?
Beste Arianne,
Na activatie van de kaart is het beltegoed onbeperkt geldig, mits er minimaal één keer per 180 dagen (6 maanden) wordt opgewaardeert.
Daar de Lebara Prepaid met lage bedragen is op te waarderen werkt dit perfect, feitelijk kan volstaan worden met een aantal euro per 6 maanden dus.
Vriendelijke groet, Team SOSFriend
Als ik elke 6 maanden moet opwaarderen kost het me toch elke 6 maanden geld? Ook al maak ik geen alarmen?
Beste Hans,
Bij regulier gebruik is het meer dan aannemelijk dat men in iedergeval een paar euro per maand zal verbruiken. Deze kosten bestaan uit data overdracht, locatie opvragen (SMS), noodoproep (SMS en Spraak), oproep (Spraak) en het aanpassen van instellingen (SMS) e.d. Daar de kaart reeds met een minimaal bedrag op te waarderen is zal dit geen onnodige kosten met zich mee brengen.
Uiteraard kan men zelf, op ieder moment, beslissen de SIM kaart aan te houden of deze te wijzigen voor een SIM kaart van een andere aanbieder. De SOSFriend blijft haar instellingen behouden en m.b.t. de APN wijziging voorzien wij onze klanten kosteloos van support. Op dit moment is de Prepaid van Simyo goed aan te bevelen, helaas kan die niet zakelijk worden aangeboden.
Vriendelijke groet, Team SOSFriend
Beste,
Is de door jullie meegeleverde sim kaart ook werkzaam in Belgie?
Ook later de opwaardering van Lebara Prepaid?
Bedankt.
Beste Jessy,
De meegeleverde sim kaart is ook werkzaam in België, data roaming wordt nog toegevoegd. Indien u de SOSFriend met installatie aanschaft heeft u tevens (in een later stadium en indien gewenst) support om de installatie van een locale sim kaart te laten programmeren door SOSFriend.
Vriendelijke groet, Team SOSFriend